Poradce pro výživu a revoluční hubnutí - Olomoucký a Pardubický kraj

„Nic nejím a pořád přibírám!“, můžete někdy slyšet od někoho, kdo se už dlouhodobě snaží shodit nějaké to kilo. Hledání té "správné diety" se míjí účinkem. Přitom řešení bývá často na dosah - stačí někdy pouze změnit skladbu svého jídelníčku.

V ČR OD BŘEZNA 2015 NAPROSTÁ BEZKONKURENČNÍ NOVINKA!

Nově od března 2015 rozšiřuji svou nabídku služeb o revoluční program REDUKCE VÁHY NA ZÁKLADĚ TESTŮ DNA...

Program je ušitý přímo na míru pro Vaše tělo a má výsledky i tam, kde selhaly různé dietní programy. Na základě stěru z ústní sliznice a odesláním vzorků do speciálních laboratoří do Vídně se dozvíte, jestli je Vaše tělo citlivé víc na sacharidy či na tuky a budete mít online trenéra v podobně sestavování stravovacího i pohybového plánu přímo pro Vás - tak, jak to Vaše tělo potřebuje. Program je doživotní, v případě dosažení ideální váhy pro Vás, udržuje váhu tam, kde potřebujete, hlídá i dostatečný příjem vitamínů a minerálů....v případě odjezdu např. na dovolenou je možné program jednoduše přerušit na určitý počet dní ....

Co vám může nabídnout poradna pro výživu?

- Poradenství v oblasti zdravé výživy a zdravého životního stylu.

- Individuální konzultace pro děti, mládež a dospělé.

- Úpravu jídelníčku dle individuálních potřeb: redukce váhy, stavba svalové hmoty apod.

- Poradenství v oblasti výběru a zpracování vhodných potravin.

- Dárkové poukazy

POTŘEBUJETE UPRAVIT ŽIVOTOSPRÁVU,SLOŽENÍ JÍDELNÍČKU APOD.?

CHCETE SHODIT NĚJAKÉ TO KILO NAVÍC?

VYZKOUŠELI JSTE UŽ SPOUSTU A ŽÁDNÁ NEZABRALA?

CHTĚLI BY JSTE JÍDELNÍČEK PŘÍMO NA MÍRU?

 

Zajímají vás čistě přírodní potravinové doplňky podporující metabolismus, fungování mozku a dalších vnitřních orgánů a čistí tělo?

Zdá-li se Vám nadpis Revoluční hubnutí bez diety trochu přitažený za vlasy, tak jste na omylu. Existuje totiž způsob, jak krotit bez problémů svou váhu, a to dokonce aniž byste trpěli hladem, nebo se nějak jinak postili.

Málokdo se ovšem těmito pravidly řídí, což potom vede k nárůstu váhy a jiným zdravotním problémům. Pod vedením dobrého a zkušeného výživového poradce, můžete s touto stravovací metodou dokázat hotové zázraky. ** **

Výživový poradce je jako Váš trenér

Řekne-li se slovo "trenér", každý si vybaví zadumaného nebo rozčileného chlapíka (dle situace) pobíhajícího u postranní čáry fotbalového hřiště nebo postávajícího na lavičce u ledové plochy zimního stadionu. Mimo všechny tyto projevy vnitřního rozpoložení má trenér ale důležitější funkci – musí své svěřence vést k lepším výkonům, a to prostřednictvím pokynů a doporučení, jak toho dosáhnout.

 

Výživový poradce může být muž či žena, ale v zásadě jsou velmi podobní výše uvedeným sportovním trenérům. Rozčileného pobíhání podél postranní čáry se u nich zřejmě nedočkáte, ale princip "koučování" zůstává stejný. Výživový poradce svého svěřence provází po všech úskalích oblasti redukce nadváhy, podpory zdraví a implementace principů zdravé výživy do oblasti praktického života.

 

Výživový poradce Vám pomůže při zavádění nových poznatků zdravé výživy do praxe, a protože tohoto návyku se nelze naučit během jednoho dne nebo týdne, je Vám průběžně neustále připraven vypomoci  doporučením nebo radou.

Proč se zabývat zdravým životním stylem?

Pod pojmem zdravý životní styl se všeobecně považuje takový styl života, kdy se cítíme v pohodě v oblasti psychické ( míra stresu, kvalita odpočinku, vztahy mezi lidmi - v rodině, na pracovišti..), fyzické ( rovnováha mezi příjmem a výdejem energie) a sociální ( tzv. finanční zdraví = zajištění). Jak to ale zařídit, aby se člověk udržel v takové pohodě po dlouhá léta? Velký díl tu zastane jistě motivace - např. chceme zpomalit stárnu

tí a užívat aktivního života co nejdéle ... kvůli  této motivaci jsou lidé ochotní změnit některé své zaběhlé životní návyky, které jim doposud zajišťovali život v pohodlí a zábavě. A pokud budou chtít, získají informace, které potřebují a mohou si vylepšit svůj životní styl.

V dnešní době se konečně začíná dávat důraz na prevenci zdraví a ne až na řešení nějakého zdravotního problému. To pak v mnohých případech musí nastoupit lékaři, léčba, léky, operace a další zásahy do organismu, které vždycky nesou další rizika.

Důležitou zdravotní prevencí z fyzického hlediska je v současnosti příjem kvalitních přírodních doplňků stravy- vitamíny, minerály, antioxidanty a dostatečný příjem tekutin - místo pozdějších užívaní léků. Protože v dnešní době se naše strava stala bohužel nevyváženou a chudou na živiny ( a to i díky výrobě potravin), proto je důležité jí doplňovat některými vitamíny, minerály, vlákninou, nenasycenými tuky, aby naše tělo správně fungovalo a mohli si ,,po léta užívat aktivního života.“

Je všeobecně známo, že naše zdraví ovlivňují i vztahy s druhými lidmi, množství stresu a vůbec vše, co jíme, pijeme a dýcháme. A právě co jíme a pijeme má vliv na naše ,,vnitřní a prostředí.“ To se dá ovlivnit vlastním zodpovědným chováním vůči svému tělu.

Hubnutí bez hladu

Možná to bude pro někoho překvapivé, někomu to přijde normální, ale v každém případě je dobré vědět, že člověk může zhubnout i za předpokladu, že nebude potřeba omezit množství a objem jídla. Při dodržování zásad racionální výživy je možno najíst se do sytosti a při tom redukovat své tělesné tuky. Pokud z nějakého důvodu začnete omezovat přísun potravy a důležitých živin, tělo se začne bránit a má tendenci si dělat zásoby. A tak, po krátkodobém úbytku váhy, začíná opět váha přibývat ještě rychleji. Navíc, aby tělo šetřilo energií, zpomalí metabolismus a vy pozorujete větší únavu. Není nic horšího než být unavený a hladový zároveň.

 

Základním stavebním kamenem takové vyvážené stravy jsou celozrnné obiloviny (chléb, jáhly, rýže, kukuřice, obilná kaše, müsli, těstoviny). Fungují jako skvělý zdroj energie, kterou tolik lidské tělo potřebuje. Vhodné jsou také rostlinné zdroje jako luštěniny, ořechy, semínka nebo sojové náhražky masa či mléčných výrobků. Se střídmostí lze konzumovat a do vyvážené stravy zařadit tuky, sladidla, sůl a jiná koření. Zapomenout samozřejmě nesmíme ani na ovoce a zeleninu, kdy hlavně zelenina by měla tvořit podstatnou část denního jídelníčku.

 

Důležité je taky si jídlo správně rozvrhnout. Vhodnější je jíst často a v menších dávkách. Svou úlohu ve zdravé a vyvážené výživě hrají také různé potravinové doplňky. Ať už se jedná o různé vitamíny a minerály, tak o některé přípravky na rostlinné bázi.

 

Budete-li dodržovat tyto zásadní pokyny (v tomto odstavci pro potřeby článku samozřejmě zobecněno) budete mít své tělo zcela pod kontrolou a obejdete se bez nějakých více či méně nudných, jednotvárných a nebo drastických diet.

Snídaně – základ celého dne

Připomeneme-li si staré pořekadlo: „Snídani ponechej sobě, o oběd se poděl s přítelem a večeři daruj nepříteli“, nezbývá než pokývat hlavou nad zřejmou pravdivostí tohoto lidového pořekadla. Snídaně je bezesporu nejdůležitější položkou denního stravovacího režimu. Správně složená snídaně odpovídající zásadám zdravé výživy je nezbytná pro dodání potřebné energie, psychickou pohodu a pro lepšího spalování kalorií během dne.

Správná snídaně, která má dodat Vašemu tělu všechny potřebné živiny, minerály a energii, musí splňovat čtyři základní kritéria:

  • Obnovit energii spotřebovanou za uplynulých 24 hodin

  • Obnovit zásoby stavebních jednotek spotřebovaných za uplynulou noc

  • Obnovit zásoby vody

  • Udržet hladinu energie na normální úrovni

Vídeňský párek s hořčicí a černou kávou k snídani asi není to pravé ořechové, co od Vás Vaše tělo po ránu očekává a co potřebuje. Samotná snídaně by nám měla dodat 20-25 % denní energie a zároveň by měla nastartovat Váš denní pitný režim. Když snídani vynecháte, dostane se Vaše tělo brzy do energetického deficitu. Následkem toho pak nemá tělo potřebnou energii normálně fungovat. Lidé kteří správně nesnídají mají větší tendenci ke konzumaci vysokoenergetické stravy (volných kalorií), kterými se potom během dne snaží tento energetický deficit dohnat.

Co tedy k snídani zvolit?

Velice oblíbená v našich zeměpisných šířkách je snídaně typu „máma upekla buchtu“. Když si dáme takovou snídani (buchta, bílé pečivo, sladké pečivo) naše tělo dostane nárazově obrovský přísun jednoduchých sacharidů, které není tělo schopno okamžitě spotřebovat a přeměnit na energii. Přebytek tohoto cukru se pak následně uskladňuje v lidském těle ve formě tuku. A tady je počátek celého problému: po uložení cukru v těle do tukových zásob najednou nastává opět potřeba těla po cukrech jako pohonné látce a velice brzy po příjmu snídaně nastává znovu hlad a potřeba doplnit další cukry.

 

Někteří lidé se po ránu ládují čokoládovými croissanty a někteří zase nesnídají vůbec. Těžko říct co je v tomto případě horší. Pokud tělo nedostane po ránu svou dávku cukru, dochází k poklesu sacharidů v těle pod únosnou hranici a člověk ztrácí energii. Nejjednodušším řešením tak obvykle bývá rychlé doplnění cukrů, nejlépe opět nějakou tou náhražkou kvalitního jídla s vysokým obsahem volných kalorií. Situace je tak stejná jako u špatně zvolené snídaně. Přebytečný cukr se ukládá v těle ve formě tuků a potřeba cukru nás opět nutí brzy přijmout další potravu.

 

Vyvážená snídaně = sacharidy a proteiny

Aby nedošlo k pomýlení významů, tak pod slovem sacharid si není potřeba představit nic jiného než cukry (nepředstavujte si ovšem ten bílý, rafinovaný) a pod slovem protein se skrývá český ekvivalent bílkovina. Snídaně s vyváženým poměrem těchto dvou látek zásobuje organismus veškerými nezbytnými živinami a energií, aniž by způsobila zvýšení hladiny cukru. Pomáhá předcházet vzniku závislosti na cukrem přeplněných sacharidech během dne.

Ideální snídaní se tak může jevit například domácí vločkové müsli s jogurtem nebo celozrnná bageta plněná krůtí šunkou a nízkotučným sýrem.

Sportovní výživa

Sportovní výživa je kapitola sama o sobě. V zásadě se ale nejedná o nic jiného než právě o racionální a vyváženou stravu. Fyzicky namáhané tělo sportovce potřebuje pro své fungování příjem kvalitní energie a bílkovin. Důležité jsou také doplňky vitamínů a minerálů, které sportovec potřebuje ve větší míře než-li jedinec nesportující.

 

Podíváte-li se například na špičkové kulturisty, nehledejte za jejich obrovskými svaly hned nějaký steroid nebo jinou zakázanou látku. Ano, jsou zde některé přípravky, které podporují růst svalů, ale nečekejte, že sníte každý den ráno dvě tabletky nějakého přípravku a večer naměříte o centimetr přes biceps navíc. Mimo hodiny oddřené v posilovně je velikost jejich svalové hmoty nadmíru závislá právě a hlavně na jejich jídelníčku. Kdo se v této oblasti nějakým způsobem neangažuje, nikdy by nevěřil, kolik úsilí a času věnují kulturisté přípravě jídla a vaření. Základem jejich jídelníčku není nic jiného než správná kombinace sacharidů a proteinů. Žádné zbytečné tuky, žádné zbytečné volné kalorie.

Detoxikace organismu pomocí stravy

Každý den se sprchujeme, myjeme si ruce, čistíme zuby – snažíme se vypadat čistě a upraveně; alespoň z vnějšku. Na náš organismus ovšem občas zapomínáme. I ten je potřeba občas nějak pročistit – detoxikovat. Nesmíme zapomínat, že i zevnitř je potřeba tělo pořádně pročistit a osvobodit od nánosů toxických látek a jedovatých zplodin. Hlavně na jaře toto můžeme toto „znečištění“ pociťovat ve formě tzv. „jarní únavy“. S detoxikací ale nemusíme vždy čekat až na jaro, ale můžeme začít prakticky kdykoliv v okamžiku, kdy se cítíme často unavení, zaznamenáváme postupné navyšování váhy, trpíme bolestmi hlavy nebo malátností.

 

Podstatou detoxikace je pozvolný, bezpečný a efektivní program. Jedině tak můžeme důkladně pročistit naše tělo od všech toxinů a nežádoucích látek.

Ideální je průběžné pročišťování hlavně čistou, nezávadnou vodou, pak také:

  • čerstvé ovoce a zelenina (v původní formě a taky jako šťávy)
  • hnědá přírodní rýže, jáhly, pohanka, luštěniny
  • mořské řasy
  • byliny a koření - čerstvý zázvor a česnek
  • čistá voda bez chlóru
  • kvalitní přírodní doplňky stravy obsahující fytonutrienty

Jídlo je důležitější, než si myslíte

Zdravá a racionální výživa se pro nás stává v poslední době stále více důležitá. Mnoho zdravotních obtíží, a bohužel i příčin úmrtí, má svůj základ nebo jsou nějak ovlivněny kvalitou přijímané stravy. Zdravá a racionální výživa by měla patřit k našemu každodennímu životnímu stylu. Některé nemoci jsou nám již samozřejmě dány do vínku genovou výbavou. Pomocí správné stravy se ale dají průběhy některých nemocí výrazně pozitivně ovlivnit a napomoci k efektivní léčbě. Klíčem ke zdravé výživě je potřeba rozdělit správný poměr sacharidů, bílkovin a tuků. Velmi důležité je konzumovat potraviny, které jsou bohaté na vitamíny a minerály. Pokud budete správně jíst a sportovat, ušetříte spousty peněz za návštěvu lékaře a předpisy v lékárně.

 

Ceník Poradny pro výživu:

  1. Konzultace: 400 - 500 Kč, ( cca 1 - 1.5 h.)

  2. Násl. konzultace: 200 Kč, ( cca 30 - 40 min.)

Převážení bez konzultace: 80 - 100 Kč, ( cca 20 min.)

Cena jídelníčku: 90 - 120 Kč, ( Dle náročnosti.)

Následná úprava jídelníčku: 50 - 70 Kč.

Sestava 10 jídelníčků + 1. Konzultace = 1400 Kč.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id10583 (magazin-zdravi.cz#9840)


Přidat komentář