Nejdůležitější část dne je snídaně

Máte-li pocit, že vaše hlavní jídlo neobsahuje dostatek bílkovin atd., dožeňte to právě svačinou. Obohacené cereálie jsou zdrojem kyseliny listové a železa, ovoce vám zase dodá antioxidanty, vlákninu a vitamíny.

Rozdělení energie na celý den

Studie ukázala, že lidé, kteří denně do svého jídelníčku zařadí dvě svačiny, mají nižší cholesterol než ti, co jedí méně často. Zvyšte počet jídel, ale nikoli kalorický příjem.

Oříšky ke zdraví

Oříšky jsou zdrojem tuků, bílkovin, vlákniny, draslíku, hořčíku a kyseliny listové. Je prokázáno, že konzumace oříšků má vliv na zdravé srdce. Navzdory kalorické hodnotě udržují váhu! Pozor si dejte na solené, pražené či restované oříšky, jezte pouze ty natural.

Dožente to svačinou

Máte-li pocit, že vaše hlavní jídlo neobsahuje dostatek bílkovin atd., dožeňte to právě svačinou. Obohacené cereálie jsou zdrojem kyseliny listové a železa, ovoce vám zase dodá antioxidanty, vlákninu a vitamíny.

Síla nebo výdrž?

Potřebujete dodat sílu nebo výdrž při sportu? Vynechte moučná jídla s nízkým obsahem vlákniny. Pro dlouhotrvající výdej energie zkombinujte bílkoviny, sacharidy a tuky (např. oříšky, sušené ovce či cereálie v kombinaci s jogurtem).

Už nebudu mlsat

Pro snížení váhy vybírejte syté svačiny, přejde vás chuť mlsat. Svačiny s vysokým obsahem vody a vlákniny jsou nejlepší variantou.

Dostatek bílkovin

Bílkoviny vyvolávají větší pocit sytosti než sacharidy. Nejsou tráveny tak rychle, a proto vás taková svačina zasytí na delší dobu.

Jak vypadá vyvážená svačina?

Přísun kalorií kontrolujte tak, že nepřekročíte konzumaci sta kalorií za hodinu. Berte na vědomí hlavní jídla a jejich kalorickou hodnotu. Dáte-li si oběd o hodnotě 400 kalorií, svačinu byste měli mít až ve 4 hodiny (neměla by přesáhnout 200 kalorií, pokud máte objednanou večeři o dvě hodiny později).

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id10572 (magazin-zdravi.cz#7241)


Přidat komentář