Jak žít zdravě?

Zdraví je určitě jedna z nejdůležitějších věcí. Ať už se jedná o naše zdraví nebo zdraví našich blízkých. Ale jen někteří berou na své zdraví ohled, jde-li o stravu, pohyb, zdravé životní prostředí, péči o tělo atd.

Nesmíme zapomínat, že zdraví máme jen jedno, a když ho vážně zanedbáme, tak už se nám nemusí vrátit v plné hodnotě zpět.

Zdravá strava

Zdravá a vydatná strava je jedna z nejvýznamnějších věcí k cestě za zdravím. Každý má nějaké své pochoutky, které si občas dopřeje, ale nic se nesmí přehánět. Říká se, že nejdůležitějším jídlem, které tvoří základ celého dne je snídaně. Snídaně by měla být složena ze sacharidů, mléčných bílkovin a samozřejmě dostatečného množství nápoje, čímž se nerozumí Cola, různé minerální vody, ale něco teplého a zdravého (čaj, mléko, kakao, bílá káva). Při nevhodné snídani se během dne může projevit únava, menší pozornost, ospalost. Během dne by každý člověk měl sníst alespoň pět kusů nějakého ovoce či zeleniny, aby tělo mělo dostatek vitamínů a energie. Během snídaně, svačiny, oběda, nebo každého jídla, by měl každý být v klidu, pomalu a bez starostí se najíst. Není doporučeno během jídla sledovat televizi, mluvit, číst si a věnovat pozornost něčemu jinému. Je to především kvůli zdraví a klidu pro tělo. Při** spěchu u jídla**, čtení si a dalších vlivech ovlivňujících neklid během jídla mohou způsobit tvorbu žaludečních vředů, což není příjemná záležitost. Vhodné není nadměrné přejídaní se, nebo naopak držení nějakých drastických diet.

Ze všeho nejvíce bychom měli konzumovat** obiloviny, pečivo, celozrnné pečivo, těstoviny, rýži**, poté jako další velkou část našeho jídelníčku by měla tvořit zelenina a ovoce, další složkou o něco menší je mléko a mléčné výrobky, maso, drůbež, ryby, vejce a luštěniny, ořechy. A tou nejmenší složkou našeho jídelníčku by měly být tuky a cukry.

Zdravý pohyb

Pohyb patří k jednomu z faktorů pro** dobré zdraví**. Není od věci, když ráno vstaneme z postele se protáhnout, pomůže to proti ospalosti a únavě. Každý by nejméně jednou týdně měl mít nějaký** aktivní pohyb**. Ať už člověk sedí přes týden v práci, ve škole nebo se doma jen tak povaluje. Je spousta způsobů jak se hýbat, někdo se jde proběhnout po své vesnici, městě, přírodou, kterou má nedaleko svého domova, někteří zas dělají aktivně sport (fotbal, hokej, basketbal, tenis, cyklistiku,…) I když se někdo spíše řídí heslem: sportem ku zdraví. Ale jsou u jiné možnosti, vycházejí různé pomocné DVD s hodinami cvičení, tancem - ZUMBA, které jsou velmi účinné a zábavné.  Také pro milovníky různých počítačových, playstationových a xboxových her vycházejí různé pohybové aktivity. Ovšem tyto aktivity stojí nějaké peníze, zakoupení konzole, pohybových ovladačů, her samotných, ale je jen dobře, že i video hry k tomuto směřují.

Zdravý životní styl

Nesmíme zapomenout na** životní styl**, který také velice ovlivňuje zdraví každého z nás. Jde-li o oblékání se, většina mladších, ale i někteří dospělí přímo nedbají na své zdraví ohledně svého šatníku. Většina kouká pouze na to, co je nyní v módě a co se jim líbí. Ale nesmějí zapomínat na to, když se začíná ochlazovat a léto pomalu končí, teple se oblékat. Tento problém se týká většinou dívek a žen, které se oblékají především do módních oděvů a už je tolik nezajímají** odkrytá záda** nebo jiné časti, což může způsobit zdravotní komplikace. V nejhorším případě u žen problémy s otěhotněním. Bohužel tyto věci si ovědomují většinou pozdě. Dalším zdraví ohrožující je kouření. Ovšem nemusíme být zrovna ti, co drží cigaretu v ruce. Stačí, když půjdeme s přáteli posedět do nějaké restaurace, vinárny, atd. a poblíž nás sedí pár lidí, kteří kouří. Během několika minut nevidíme skoro kolem sebe a vdechujeme jen samý kouř, který je ještě horší, než kdybychom sami kouřili.

Zdravé prostředí

Na prostředí, ve kterém žijeme samozřejmě také záleží. Především pokud jde o náš dům nebo byt. Zdravý ohrožující je především prach a plísně. Prach se především tvoří tam, kde je spousta věcí a poté ho stále vdechujeme. Proto je lepší vyházet opravdu nepotřebné věci, které nám k ničemu nejsou, než abychom je měli doma pokryté vrstvou prachu. Ale také proto musíme udělat něco i my. A nejlepší co můžeme udělat je utírat průběžně prach pomocí různých prostředků na utírání prachu, které zamezí zbytečnému prášení při úklidu. Další jsou plísně, které se tvoří za pomocí vlhka. Jsou důsledkem nadměrné vlhkosti v domě nebo bytě. Můžeme předcházet tvorbě plísní pomocí průběžným větráním. Pro domácnosti, kde se vyskytuje nadměrná vlhkost často nebo neustále je vhodné si zakoupit přístroj na odstraňování vlhkosti, což je od různých vysavačů až po malé přístroje, které nám průběžné odstraňují vlhkost bezhlučně po celý den. I přesto když však objevíme někde na zdi v rohu plíseň, musíme ji co nejdříve odstranit pomocí** přípravků proti plísním**, jelikož každý sebemenší průvan uvolňuje malinké částečky, které potom vdechujeme. Vhodné nejsou ani různé odpuzovače komárů a molů, které zapínáme do zásuvek, ze kterých poté unikají látky, které nejsou dobré ani pro naše tělo.

Péče o tělo

Péče o tělo je založena především na hygieně.** Hygiena** je na každém z nás a každý ji dodržuje podle svých potřeb. Už jako malé děti nás rodiče učili, že se zuby mají čistit dvakrát denně, koupat se máme alespoň obden. A že se nemá nic přehánět.

Vydatný spánek

Spánkem strávíme asi tak polovinu svého života, proto je důležité pro naše zdraví, aby spánek byl vydatný, co nejméně přerušovaný a zdravý. K tomu potřebujeme kvalitní rošt na postel, aby se nám nepropadala matrace a nedocházelo k bolestem zad. Bolesti zad jsou nejčastější příčinou špatného spánku. Proto je dobré si pořídit i kvalitní matraci, která se jen tak neproleží. Prodávají se i zdravotní matrace, které jsou nejlepší na bolavá záda. Stejně tak jako zdravotní matrace se dají koupit, zdravotní polštáře a peřiny. Zdravotní polštář nám zajistí, abychom měli záda v rovině a nedocházelo k prohnutí. Zdravotní peřina slouží především pro ty, co trpí špatným krevním oběhem a pomůže tak lépe zahřát tělo pomocí svých speciálních vláken.

Také jedním z velkých negativ je stres. Stres můžeme zažívat skoro kdekoliv, např. v práci, ve škole, doma. Dá se říct, že stres je s námi celý život a může časem přivodit vážné zdravotní potíže. Proto je nejlepší se mu co možná nejvíce vyhýbat. Vyhýbat se zbytečným sporům, zbytečným starostem jako je například hypochondrie a přemýšlení nad nesmyslnými věcmi, co nám zbytečně přitěžují. Někteří doktoři a vědci tvrdí, že nejlepším lékem proti stresu a pro lepší zdraví je smích, ale i smích předstíraný. Uvolňují se tím svaly v těle a napětí. Proto se snažte co nejvíce smát.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id10643 (magazin-zdravi.cz#10211)


Přidat komentář