Hubneme se švihadlem

Hledáte způsob, jak shodit přebytečná kila a vytvarovat si krásná stehna? Vyzkoušeli jste už mnoho sportů, ale zatím se žádný nezdá účinný? Tak si kupte švihadlo a začněte skákat.

Přemýšlíte nad tím, jak by vám skákání přes švihadlo mohlo pomoci v dosažení dokonalé postavy? Že by právě švihadlo, které jste používali především v dětství, mohlo nabídnout způsob účinného cvičení? Skákání přes švihadlo je velmi efektivní na spalování tuků, můžeme jej srovnat s kardiovaskulárním cvičením jako je běh nebo cyklistika. Když skáčete přes švihadlo tak posilujete váš kardiovaskulární systém a dochází také k navýšení fyzické kondice.  Za hodinu skákání přes švihadlo můžete spálit až 800 kalorií (3 349 KJ). Ovšem skákat hodinu přes švihadlo by bylo velmi náročné i pro trénovaného sportovce. Skákání přes švihadlo zpevňuje svalové skupiny stehen a hýžďové svaly. Během skákání dochází také k posílení lýtkového svalstva. Tento typ cvičení může dále posílit prsní svaly, paže a ramena. Během skákání přes švihadlo je celé tělo zpevněné a posiluje se vám i svalstvo trupu. Skoky přes švihadlo vám také pomohou k zlepšení koordinace rukou a nohou, k posílení vytrvalosti, k navýšení síly dolních končetin a k získání pohybového rytmu a osvojení rytmického dýchání.

Švihadlo

Švihadlo je skvělá pomůcka ke cvičení. Švihadlo je velmi skladné a především levné. Na začátek vašeho tréninku si stačí koupit obyčejné švihadlo, které najdete např. v hračkářství a nedáte za něj více než 100 Kč. V případě, že si tento typ cvičení oblíbíte, můžete později investovat do dražšího švihadla. U švihadla je důležitá především jeho délka. S krátkým nebo dlouhým švihadlem se vám bude cvičit špatně a cvičení vás tak nebude ani bavit. Ideální délka švihadla je taková, že když si stoupnete snožmo na střed švihadla, tak konce švihadla vám budou sahat do podpaží. Ze začátku si můžete pořídit jednoduché švihadlo textilní s lehkou plastovou rukojetí, takovýto typ švihadla je vhodný pro kondiční skákání. Dále si můžete také zakoupit švihadlo s kovovými ložisky, které je také určeno pro kondiční skákání. Když už máte za sebou základní trénink a rozhodli jste se pro nákup kvalitnějšího a také rychlejšího švihadla, můžete se rozhodnout pro švihadlo s ocelovým lankem. Švihadla s kovovými ložisky a ocelovým lankem jsou určeny k rychlejšímu skákání, jejich cena se může pohybovat okolo 400 Kč.

Jak se připravit na cvičení se švihadlem

Když už tedy máte zakoupené švihadlo v ideální délce, můžete se pustit do samotného cvičení. Ze začátku si dejte přiměřené cíle, skákání přes švihadlo je fyzicky náročné a tak doopravdy nečekejte zázraky ihned od prvního tréninku. Skákání přes švihadlo vyžaduje také kvalitní obuv. Dobrou obuví zabráníte tvrdým dopadům na podložku. Pro skákání si vždy zvolte rovnou plochu. Před samotným skákáním je dobré protáhnout se stejně tak jako u jiného cvičení.

Jak skákat přes švihadlo

Při skákání přes švihadlo mějte vždy vzpřímený trup, pokrčené paže jsou od loktů po ramena pevně přitisknuty k tělu. Kružte švihadlem, pohyb by měl vycházet ze zápěstí. Při skákání se nedotýkejte země patami, pérujte na špičkách. Také neskákejte příliš vysoko, nebudou se tolik namáhat klouby. Skákání přes švihadlo je především dynamické cvičení, proto zde nejde o to, jak vysoko umíte vyskočit.

Jak neskákat přes švihadlo

Mezi základní chyby, kterých se můžete dopustit během skákání přes švihadlo, patří např. příliš vysoké skákání. Poskoky by měly být do výšky max. 5 cm. Další chybou je, že nedochází k odrážení jenom ze špiček nohou. Totéž platí také u doskoků. Nesprávné skákání přes švihadlo je také to, během kterého pohyb paží při točení se švihadlem nevychází jen z loketního kloubu. Během tohoto nesprávného skákání jsou ramena roztažená a dochází ke kroužení celými pažemi. Nesprávné je také skákání, kdy držení těla je křečovité. Skákání přes švihadlo vyžaduje také sladění rytmu pohybu paží a nohou.

Jak si sestavit trénink

V tomto bodě záleží na především na vás a vaší fyzičce. Vzhledem ke skladnosti švihadla si jej můžete vzít kdekoliv a přizpůsobit tak svému tréninku. Když chodíte běhat, tak můžete vzít jednoduše švihadlo sebou a po běhu si dát ještě navíc několik přeskoků přes švihadlo. Dále se může stát švihadlo vašim pomocníkem v posilovně, kde si můžete spojit cvičení na strojích se skoky přes švihadlo. Vzhledem k tomu, že jen málokdo by vydržel skákat přes švihadlo celou hodinu, je vždy vhodné dát dohromady skoky přes švihadlo s jiným cvičením. Můžete si např. sestavit tréninkový plán, který začnete skoky přes švihadlo. Skákat můžete bez přerušení po dobu 3 minut. Poté si můžete dát po dobu 1 minuty cvičení na ruce (kliky). Následuje zase skákání přes švihadlo po dobu 3 minut. Dále je cvičení zaměřené na břišní svaly, takže např. sedy lehy zase po dobu 1 minuty a následuje skákání přes švihadlo po dobu 5 minut. Trénink můžete opakovat po 30 minut. Skoky přes švihadlo vám pomáhají udržovat vyšší tepovou frekvenci a tak dochází k efektivnějšímu spalování tuků. Ale pamatujte, že především pro začátečníky, jsou skoky přes švihadlo velmi náročné. Cvičební plán si sestavte rozvážně, a když na sobě pocítíte zlepšení, můžete si postupně přidávat zátěž. Pro začátek je dobré zvládnout 60 přeskoků za minutu, po určité době se můžete dostat až na 180 přeskoků za minutu.

Jaké jsou způsoby skákání přes švihadlo

A zde existuje zase velké množství způsobů. Můžete skákat např. snožmo, po jedné noze, střídavě po pravé a levé noze, snožmo do stran, vpřed a vzad, skákání do čtverce nebo dvojšvih. Můžete si vyzkoušet cokoliv, co vás napadne. Během tréninku je vhodné jednotlivé způsoby skákání střídat.

Skákání přes švihadlo

Především během letních dnů si skákání přes švihadlo můžete skvěle užít. Pobyt venku a fyzická aktivita vám přinese psychickou úlevu a radost. Ke cvičení se vždy hodí správná hudba a už vám nic nemůže zabránit v tom, abyste si přeskoky přes švihadlo skvěle užili. Výsledkem vaší snahy budou krásně vytvarované nohy. Vedle běhání, které vám pomůže navýšit vaši fyzičku, zařaďte do svého cvičebního plánu také přeskoky přes švihadlo. Mimo jiné má tento druh cvičení velký účinek na celulitidu. V případě, že si tento způsob sportu oblíbíte a budete chtít dosáhnout ještě lepších výsledků, můžete se přihlásit na kurzy rope skipping (skákání přes švihadlo), kde vás seznámí se základní technikou a mnohé další formy skákání přes švihadlo. Když máte zdravotní problémy, je vhodnější se tomuto sportu raději vyhnout nebo se nejdříve poradit s lékařem. Skákat přes švihadlo se nedoporučuje osobám, které mají problémy s klouby, nadváhu, onemocnění srdce a cév, vysoký krevní tlak, angínu nebo jiná virová onemocnění.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id10534 (magazin-zdravi.cz#10190)


Přidat komentář