Zdravé klouby - strava a prevence

Tučné ryby pro zdravé klouby. Oleje omega-3. Antioxidanty a problémy s klouby ustupují. Selen získáte z ryb a měkkýšů, mouky, celozrnných potravin, obilovin a vajec. Klouby a nevhodná výživa. Dodatečná pomoc pro klouby.

Dieta také uleví od některých příznaků artritidy a jiných onemocnění kloubů.

Tučné ryby pro zdravé klouby

Losos, makrela, sleď, tuňák a sardinky jsou dobrými zdroji esenciálních mastných kyselin, které obsahují protizánětlivé látky. Jíst mastné ryby znamená udržet si dobře fungující klouby a získávat i další zdravotní prospěch. Vegetariáni mohou mastné kyseliny získávat z ořechů, semen (zvláště z lněného semínka, které má i další klady) a nemletého obilí.

Oleje omega-3

lze získat z potravinových doplňků – obvykle se doporučuje dávka 750 mg – v případě, že vám působí obtíže zahrnout do své potravy tolik mastných ryb. Doplňky mohou být dokonce lepší jak tyto tuky získat v případě, že trpíte dnou, protože pojídáním ryb zvyšujete množství kyseliny močové v kloubech.

Antioxidanty a problémy s klouby ustupují

Lidé, jejichž strava je chudá na stopový minerál selen a na vitaminy A, C a E, mohou být v pozdějším životě náchylnější k problémům s klouby.

Selen získáte z ryb a měkkýšů, mouky, celozrnných potravin, obilovin a vajec

Jíte-li dostatek rozmanitého ovoce a zeleniny, dostáváte celou škálu vitaminů. Nejlepším způsobem, jak zvýšit příjem vitaminu A, je jíst játra (nikoli však v těhotenství). Obsahuje ho i žluté ovoce a zelenina, například pomeranče, mrkev, meruňky, mango a sladké brambory, v nichž se nachází betakarotén, který tělo na vitamin A přemění. Červené a žluté citrusy a žluté rajčinové papriky, kiwi, zelí a růžičková kapusta jsou dobrými zdroji vitaminů C a vitamin E je obsažen v olivovém oleji, ořechách, semenech, avokádu a fazolích.

Klouby a nevhodná výživa

Když jíte příliš mnoho červeného masa a konzervovaných, sterilizovaných a jinak dlouhodobě ošetřených potravin, vzniká v těle látka obsahující kyselinu, která má souvislost se symptomy dny a artritidy. Pití velkého množství kávy, čaje a alkoholu má také nepříznivý účinek, takže byste je měli konzumovat jen střídmě.

Dodatečná pomoc pro klouby

Pokud hodně cvičíte, když například běháte nebo když pociťujete ztuhlost či bolest v kloubech, měli byste se zeptat svého lékaře na vhodnost potravních doplňků s obsahem glukosaminu. Je prokázáno, že glukosamin má protizánětlivé účinky a výzkumní pracovníci se domnívají, že pomáhá budovat chrupavku a zlepšuje funkci kloubů.

Chondroitin - doporučená dávka

Jiná látka přispívající ke vzniku chrupavky je chondroitin, který lze užívat současně. Obvykle doporučovaná dávka je 750 mg dvakrát denně.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id10482 (magazin-zdravi.cz#5354)


Přidat komentář