Pohybem proti rakovině

Cvičení proti rakovině. Cvičení prodlužuje život. Stárnutí a aktivita. Tělesná aktivita a kouření. Aktivní cvičení. Pohybem proti rakovině. Zázraky cvičení pro ženy. Menopauza. Osteoporóza je nemoc. Pravidelným cvičením proti osteoporóze.

Cvičení proti rakovině

Představte si, že k vám přistoupí starý muž v poustevnické rouše, s bílými vousy, vrásčitou tváří a moudrýma očima a poví vám: „Vím, jak nabít tělo energií, jak se zbavit depresí, posílit obranyschopnost, zbavit se většiny bolestí, užít si lepšího milování, snížit krevní tlak a zabránit vzniku osteoporózy, artritidy, srdečních chorob a některých druhů rakoviny. Když vám to prozradím, omládnete a budete žít mnohem déle.”

Vyskočíte, popadnete ho za límec a vykřiknete: „Co? Jak? Ukažte mi ten váš pramen věčného mládí. Hned mě k němu doveďte! Prosím!” Mudrc však jen zašeptá: „Musíte cvičit, cvičit a ještě jednou cvičit.”

„Cože?!” zděsíte se. „Myslel jsem, že mluvíte o novém léku, potravinovém doplňku, bylinném přípravku, netučné čokoládové tyčince nebo o dietě, kde se jí hlavně buráky a zapíjejí se desítkou. A vy o cvičení!” Znechuceně se odvrátíte, zhroutíte se do ušáku, zapnete televizi a bručíte si něco o zbytečném humbuku.

Mudrc odchází, ale ještě se ohlédne a naposledy za vámi zavolá: „Zvedněte se z gauče a začněte žít!”

Cvičení prodlužuje život

Mudrc dobře ví, co říká – jako ostatně všichni mudrci. Nezvratně to dokazují roky vědeckých zkoumání. Cvičení a vůbec veškerá tělesná aktivita jsou nejlepší preventivní medicínou jak pro tělo, tak pro duši. Žijte prostě co nejbohatším aktivním životem – a budete žít podstatně déle a především mnohem kvalitněji.

Stárnutí a aktivita

Stárnutí a mnoho nemocí a průvodních znaků spojených se stárnutím se dá odsunout nebo jim dokonce zabránit tělesnou aktivitou. Můžete být opravdu mladší, než kolik vám je. Tělo je stvořeno k pohybu, a když se nehýbe, strádá. Je skutečně pozoruhodné, jak špatně to s námi vypadá, když nemáme pohyb. Můžeme zestárnout daleko dřív, než by bylo normální.

Tělesná aktivita a kouření

Z toho všeho vyplývá jednoduchý závěr. Budete-li se dostatečně pohybovat, patrně přežijete svého líného souseda. Tělesná aktivita má totiž pro dlouhověkost zásadní význam, a to dokonce do té míry, že i dlouholetým kuřákům, kteří si udržují dobrou fyzickou kondici, hrozí menší riziko srdečního infarktu.

Aktivní cvičení

Švédští vědci sledovali po dobu 25 let skupinu 642 mužů a zjistili, že u aktivně sportujících kuřáků je o 40% nižší pravděpodobnost úmrtí na choroby srdce než u kuřáků, kteří nesportují. (Tím samozřejmě nechceme říci, že můžete klidně kouřit dál, hlavně když sportujete; studie pouze prokázala příznivé účinky pohybu na organismus).

Pohybem proti rakovině

Pohybová aktivita může pomoci i při prevenci některých druhů rakoviny. Dlouhodobá studie, jíž se postupně zúčastnilo téměř 18 tisíc studentů z Harvardovy univerzity, zjistila, že fyzicky aktivnější muži mají snížené riziko vzniku rakoviny tlustého střeva. Vědci v Norsku zase zjistili, že u žen – zejména mladších žen před menopauzou – souvisí fyzická aktivita v práci i ve volném čase se sníženým rizikem rakoviny prsu.

Zázraky cvičení pro ženy

Pro ženy má cvičení obzvlášť velký význam. Ženy mají totiž s chronickými stavy, jako je obezita, onemocnění srdce, osteoartritida, osteoporóza, choroby imunitního systému a deprese, daleko větší problémy než muži.

Menopauza

Řada obtíží se začne vyskytovat zejména po menopauze. Pokud jste do té doby necvičily, máte ve středním věku nejvyšší čas začít. Jak žena stárne, sužují se ji některé choroby daleko víc než u muže.

Osteoporóza je nemoc

která postihuje ženy třikrát častěji než muže. Jedním z obávaných příznaků stárnutí je ohnutá páteř neboli hrb v horní části zad (takzvaný vdovský hrb). Tento symptom signalizuje pokročilé stadium osteoporózy a je výsledkem postupného úbytku kostní hmoty, který u žen začíná již kolem 35. roku. Kostní hmota nakonec zřídne natolik, že může docházet stále snadněji ke zlomeninám.

Pravidelným cvičením proti osteoporóze

Jistě vás trochu povzbudíme třeba tím, že i proti osteoporóze vám může pomoci třeba pravidelné posilování. Pro začátek zvolte takovou tělesnou aktivitu, která vás opravdu baví. Nazujte si tenisky a každý večer vyrazte na svižnou procházku. Můžete se také zapsat do tanečních kurzů, případně se přihlaste na aerobik.

Sport jako přirozenost

Pokud se sport a pohyb stane přirozenou součástí vašeho každodenního života, budete možná běhat po kopcích ještě ve věku, kdy si vaše stejně staré kamarádky začínají v obchodech vyhlížet houpací křeslo.

  • Zjednodušeně řečeno, pohyb představuje zázračný lék, který pomáhá každému.

Cvičení prospívá každému

Cvičení prospívá každému. To, že se vaši rodiče a prarodiče dožili vysokého věku, ještě neznamená, že vám se podaří totéž, pokud budete celou dobu jen sedět s rukama v klíně. I když jste zdědili tuhý kořínek, můžete hodně pokazit kouřením, nezdravou stravou, nemírnou konzumací alkoholu a nedostatkem pohybu. Když budete takhle žít, můžete očekávat nepříjemné zdravotní problémy.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id10474 (magazin-zdravi.cz#5059)


Přidat komentář