Bolest kloubů - co dělat?

Před každým sportem je potřeba svaly i klouby pořádně zahřát. Jejich rozcvičení před tréninkem je nepostradatelné, neboť při nedostatečném protažení a následné regeneraci můžou začít bolet. Co dělat, když už klouby bolí?

Bolest kloubů je velmi nepříjemná. Klouby bolí nejen seniory, ale lidi každého věku, včetně dorostenců. Sportovci se velmi často setkávají s bolestmi kloubů, neboť je fyzickou zátěží dosti přetěžují, což se následně odrazí v bolestech, píchání a nepříjemných pocitech v kloubech. Přesto, že se všude píše, jak je důležitá rozcvička a zahřátí kloubů, svalů a šlach před fyzickou zátěží, mnoho sportovců tento fakt přehlíží a poté jim nezbývá nic jiného, než problémy s klouby řešit. Preparáty, které obsahují kolagen, vápník a hořčík, bývají velmi dobrou a efektivní prevencí potíží s klouby a pomáhají tak při regeneraci vazivové tkáně, která je fyzickou zátěží namožena. Tyto preparáty však většinou selhávají již jako léčebný prostředek a sportovcům pak nezbývá, než sáhnout po růžových pilulkách proti bolesti nebo zánětům, aby alespoň na trénink nepociťovali tak nepříjemně pichlavou bolest. Lékaři většinou doporučují zapomenout zcela na několik měsíců na posilovnu, běh, fotbal či jiný sport, než dojde k úplnému zahojení poškozené tkáně a regeneraci.

Jak léčit bolestivé klouby?

Každý, kdo se pravidelně věnuje sportu, je vystaven minimálně namožení kloubů. Mnohem častěji však poškození kloubů a vazů. Jejich navrácení do původního stavu vyžaduje fyzioterapii, nebo léky. Mnohdy oboje. Pro mnoho sportovců však poškození kloubů znamená na určitý čas vyřazení ze své sportovní aktivity, dokud se kloub nezregeneruje a nedá kompletně do pořádku. U sportovců, kteří se věnují kulturistice či fitness, hrozí namožení kloubů velmi snadno, neboť monotónně opakované pohyby, kterými jsou shyby, tahy, tlaky, jsou hlavním rizikovým faktorem vytvoření trhlin ve vazivové tkáni, které vznikají přetížením. Někdy jsou porušené klouby doprovázeny otoky, zvýšenou teplotou nebo zarudnutím v místě poškození kloubu. Pro léčbu kloubů se dosud používala kombinace fyzikální léčby a protizánětlivých léků. Jak však sportovci dobře vědí, léčba protizánětlivými léky má i vedlejší účinky, mezi které patří bolesti břicha, poruchy zažívání, nevolnost, atd., a to zvláště tehdy, když se tyto léky užívají pravidelně, nadměrně nebo po delší dobu. Někdy však paradoxně dochází k tomu, že léčba léky prodlužuje zánětlivý stav. Navíc časté užívání protizánětlivých léků může blokovat celou řadu prospěšných procesů v organismu.

Nová metoda léčby kloubů?

Pokud potřebujete být brzy fit, abyste se opět mohli věnovat svým sportovním aktivitám, nebo Vás jednoduše bolest kloubů omezuje, i když nesportujete, je zde možnost vyzkoušet novou léčebnou metodu. Z provedených výzkumů se ukazuje, že esenciální mastné kyseliny užívané spolu s dalšími suplementy, zpravidla** vitamíny a minerály**, dokážou vyléčit zánětlivé stavy podstatně rychleji, než předepisované léky. To vše bez vedlejších účinků. Celá řada studií prokázala, že tento způsob léčby lze naprosto přesvědčivě označit za běžný léčebný postup. Tato léčba je vhodná především pro vrcholové a výkonnostní kulturisty, kteří nemohou čekat několik týdnů či měsíců na dokonalé uzdravení. Po zkušenostech s touto novou léčebnou metodou bylo kulturistům umožněno pokračovat v tréninku takřka hned poté, co kulturisti nebo jiní sportovci začali používat potravinové doplňky s esenciálními mastnými kyselinami.

Výhody léčby preparáty s obsahem nenasycených mastných kyselin

Velkou výhodou je, že nenasycené mastné kyseliny potlačují záněty a bolestivost. Obzvláště bolest je při sportování nepříjemná a kolikrát donutí sportovce i proti jeho vůli se sportem načas přestat. Nenasycené mastné kyseliny snižují množství škodlivých prostaglandinů druhého typu, a naopak zvyšují množství prospěšných prostaglandinů prvního a třetího typu. K další výhodě patří zcela jistě to, že nemají žádné vedlejší účinky.

Jak správně postupovat při léčbě poškozených kloubů?

Léčba užíváním nenasycených mastných kyselin je založena na užívání kombinace kyseliny gama-linolenové, která patří do skupiny omega 6 NMK, dále na omega – 3NMK, která je obsažena v rybím tuku a antioxidantech selenu, zinku a vitamínů A, B6, C, E. Vždy je samozřejmě výborné, pokud je léčba preparáty doplněna ještě navíc fyzikální léčbou, ať už laserovou, ultrazvukovou nebo balneoterapií. Záleží na tom, jak moc jsou klouby a vazy poškozeny. V závislosti na závažnosti postižení se sportovci dokážou zbavit všech příznaků během jednoho až čtyř týdnů.

S přírodní léčbou to nepřežeňte

Minerály, vitamíny a nenasycené mastné kyseliny jsou všechno přírodní látky. Ty je potřeba užívat proto, aby byl lidský organismus podpořen, aby fungoval zcela normálně a bez obtíží. Na rozdíl od léků, které jsou tvořeny syntetickými chemikáliemi, které jsou pro tělo cizí a tělo je proto mnohdy nechce přijmout, jsou přírodní potravinové doplňky pro tělo vhodné a postrádají jakékoliv nežádoucí vedlejší účinky. Toto lze tvrdit pouze v případě, že užíváte tyto přírodní látky rozumně, v přiměřené míře. Pamatujte, že vitamíny A, D, E a K se nesmíte nikdy předávkovat, protože tyto vitamíny se rozpouštějí jedině v tucích a tělo není schopno je snadno vyloučit jako vitamíny, které jsou rozpustné ve vodě. Pokud vitamíny zkombinujete s nenasycenými mastnými kyselinami jde o dobře vyváženou kombinaci, a při respektování návodu Vám nehrozí předávkování, ani vedlejší účinky.

Jak cvičit pro zmírnění bolesti kloubů?

Jestliže Vás trápí bolesti kloubů, pak je potřeba s tím něco dělat. O možné léčbě jste se již dočetli. Teď jsou na řadě správné cviky. Pravidelný pohyb svědčí jak tělu, tak i duši. I když Vás bolí klouby, neměli byste se sportu vyhýbat. Nemáme na mysli vrcholový sport, ale do běžného denního programu byste měli zařadit jednoduché cviky, které Vám uleví od bolesti, ale sníží také otok a ztuhlost kolenního kloubu, pokud je tento postižen chronickým zánětem. Co si budeme povídat, kolenní klouby trápí největší část populace, která má co do činění s bolestivostí kloubů. Kolena jsou zatěžována nejvíce, takřka při každém sportu kolena trpí.

Proč cvičit pro zmírnění bolesti kloubů?

Sportování prospívá postiženým kloubům z několika důvodů. Pravidelný fyzický pohyb zlepšuje pohyblivost kloubu, ulevuje od bolesti a navíc zpevňuje svaly. Abyste dosáhly uspokojivého výsledku, není potřeba být vrcholovým sportovcem. Postačí Vám pravidelné provádění cviků s nízkou zátěží. Pokud si denně vyčleníte půl hodinu, blahodárné účinky cvičení na klouby pocítíte již za několik týdnů. Pokud Vás trápí bolesti kolen, pak vynikajícím cvičením je chůze nebo cvičení ve vodě. Pokud chcete cvičit doma, zde je pár tipů. Lehněte si na záda a zatněte svaly břicha a dolních končetin. Střídavě zvedejte pravou a levou nohu do výšky několika centimetrů. Tímto cvičením se posiluje čtyřhlavý sval stehenní, který má významný vliv na zpevnění kolenního kloubu. Dalším cvikem může být přitahován kolem. Opět ležíte na zádech, nohy jsou ohnuté v koleně. Koleno se snažte přitáhnout co nejvíce k hrudníku. Potom nohu natáhněte a pomalu ji spouštějte zpátky na podložku. To samé udělejte s druhou nohou. Tímto posílíte zadní svaly stehna, které jsou důležité pro stabilitu kolenního kloubu. Další cvik spočívá v tom, že si stoupnete mezi dvě židle a držíte se jich, abyste měli lepší stabilitu. Vzpřímenou dolní končetinu zvedejte před sebe, druhou končetinu pomalu pokrčujte, jako byste se chtěli posadit. V pozici v polosedu vydržte po dobu 5 vteřin. Cvik opakujte i s druhou končetinou.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id10500 (magazin-zdravi.cz#10290)


Přidat komentář