Obezita a hubnutí

Dejte přednost čaji, ovocným šťávám, iontovým nápojům a neperlivým minerálkám. Každé jídlo doprovázejte ovocem a zeleninou. Jezte pomalu, dlouho kousejte, nejezte ve spěchu a stresu.

Zásadní řešení v hubnutí

  • nizkoenergetickou dietu s omezením tuků a přidáním potravinových doplňků
  • pohybové aktivity
  • celkovou úpravu životního stylu
  • u odborníkem určených jedinců farmakologie eventuálně u těžkých obezit chirurgickou léčbu

Detoxikace mladý ječmen

## Hubnutí a obezita – Tipy & triky

Vykašlete se na lékarnické váhy. Stačí vám racionální výživa a dodržovat její obecná pravidla

Obezita a racionální výživa – velikost porce

  • nemusíte jídlo vážit, stačí odhadnout, že porce (maso nebo příloha) by se měla vejít do dlaně

Obezita a racionální výživa – jak často jíst?

  • jezte častěji (5 × denně) a v malých dávkách – nedopusťte ale, aby Vás trápil hlad!
  • nejíst po osmnácté hodině je mýtus – klidně si dejte i druhou večeři, ale dodržujte výše uvedené!

Obezita a racionální výživa – pitný režim

  • nepijte slazené a barvené nápoje – dejte přednost čaji, ovocným šťávám, iontovým nápojům a neperlivým minerálkám
  • dodržujte pitný režim – 2 až 3 litry za den (včetně vody v potravinách), tzn. vypijte aslepoň 2 litry

Obezita a racionální výživa – tuky

  • živočišné tuky (sádlo) nahrazujte rostlinnými (Flora pro activ, olivový olej vyráběný studenou cestou)

Obezita a racionální výživa – uzeniny

- omezte uzeniny, paštiky, vepřové - přeferujte drůbeží maso a nízkotučné výrobky

Obezita a racionální výživa – pečivo

  • nejezte bílé pečivo a nahraďte ho tmavých, celozrným, žítným, sojovým či cereálním

Obezita a racionální výživa – přílohy

  • z příloh dávejte přednost rýži, těstovinám, eventuálně bramborám před knedlíky

Obezita a racionální výživa – ovoce a zeleniny

  • každé jídlo doprovázejte ovocem a zeleninou

Obezita a racionální výživa – sladkosti

  • sladké zákusky nahraďte ovocem
  • pokud se bez sladkostí neobejdete, dejte přednost jablkovému závinu nebo hořké čokoládě

Obezita a racionální výživa – ryby

  • dejte si rybu minimálně jedenkrát (ideálně až třikrát) týdně

Obezita a racionální výživa – způsob konzumace

  • jezte pomalu, dlouho kousejte, nejezte ve spěchu a stresu

Obezita a racionální výživa – v jakém poměru mají být různé potraviny?

  • potraviny vždy vybírejte podle tzv. potravinové pyramidy a nezapomínejte, že i takto sestavený jídelníček může a měl by být chutný (tipy na racio potraviny najdete zde)

Pohybové aktivity

Pohybové aktivity při obezitě a lékař

  • ideální případ nastává, pokud je možno program „ušít na míru” právě pro vás
  • optimální varianta je spolupráce s fyzioterapeutem

Pohybové aktivity při obezitě a jejich množství

  • obecně se doporučuje pohybová aktivita v rozsahu 150 minut intenzivního pohybu týdně (5 × 30 minut) zhruba při tepové frekvenci, kterou spočítáte: 180 − hodnota vašeho věku/minuta

Hubnutí, obezita a vhodné sporty

Obezita, sportování a změna životního stylu

 

  • ještě dříve, než začnete cvičit a koupíte si kolo za dvacet tisíc se zamyslete, jak změnit svůj životní styl
  • jak se dopravujete do práce?
  • můžete více chodit, namísto dojíždění autem či veřejnou dopravou?
  • co třeba vyjít po schodech, namísto jízdy výtahem pokud

Obezita a vhodné sporty

  • nejsou-li postiženy klouby pak jednoznačně rychlá chůze, běh a běh na lyžích (pozor na vhodnou obuv)
  • ideální sporty jsou také nordic walking, jízda na kole či plavání (v dostatečně teplé vodě)
  • vše se dá doplňovat cvičením aerobního charakteru s posilováním břišního svalstva

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id10299 (magazin-zdravi.cz#8606)


Přidat komentář